Україну вперше відвідали світові гуру соціального маркетингу та соціального бізнесу

Що таке соціальний маркетинг? Чи може він стати маркетингом майбутнього? Чи може соціальний бізнес розвиватися в Україні і мати підтримку держави? Який ефект мають отримувати громадяни від соціальних програм? – на ці питання спробували відповісти експерти Міжнародної конференції «Соціальне партнерство – шлях до Європи», яка проходила у рамках дводенного Міжнародного форуму «Найкращі соціальні проекти України» – 2014. Ключовими цілями конференції стали: побудова майданчика для налагодження конструктивного діалогу між бізнесом, владою та суспільством та збір світових соціальних інновацій для навчання та тиражування в Україні.

30 жовтня 2014 року конференція зібрала понад 100 підприємців, топ-менеджерів, представників влади, громадських організацій, а спікерами заходу виступили провідні світові та українські експерти у сфері соціального маркетингу та соціального підприємництва.

Захід відкрили засновники і керуючі партнери Групи соціального бізнесу О2, ініціатори Форуму – Гліб та Октябрина Лісовські:

«Явище соціального маркетингу і використання його механізмів зараз дозволить Україні досягти швидких реформ. Тому наша основна мета – зробити так, щоб про це явище дізналося якомога більше людей. Саме тому ми вже другий рік поспіль проводимо Форум «Найкращі соціальні проекти України». Кожен з Вас, хто сьогодні відвідав конференцію – вже трішечки соціальний підприємець. І якщо хоч частинку інформації ви візьмете з собою і поділитесь з оточуючими – розпочнеться процес створення соціальних цінностей для Вас, Вашої групи і суспільства в цілому»

Вперше в Україні своїм досвідом ділилися провідні світові експерти: гуру соціального маркетингу Джефф Френч, провідний фахівець з програм мікрокредитування Діліп Кумар, та розробники локальних програм добробуту Лінда Кліман та Леонард Німа.

Учасниками конференції також стали представники посольств іноземних держав в Україні, представники влади, бізнес-лідери, громадські активісти-реформатори: Йоханес Айгнер, Крістоф Шпаті, Андреас фон Бекерат, Хеннінг Драгер, Альона Сібірякова, Ірина Суслова, Катерина Рігг, Володимир Удовиченко, Ярослав Юрцаба, Анастасія Боренкова, Василь Назарук, Олександр Лієв, Анна Сенюк.

За час події прозвучало 14 ексклюзивних доповідей та презентацій про основи, практичні інструменти, успішний український та міжнародний досвід втілення соціальних ініціатив у бізнесі, які викликали масу профільних запитань від відвідувачів.

Варто відмітити, що у другій частині конференції відбулась дискусійна сесія «Зміна поведінки і зміна політики: система vs людина», яка викликала жваве обговорення прав та обов’язків влади, бізнесу та суспільства у процесі створення та реалізації соціальних проектів. Учасники дискусії дійшли висновку, що Україна має значний потенціал для сталого розвитку соціального підприємництва та бізнесу за умови налагодження конструктивного діалогу всіх секторів соціальної системи.

Це підтвердив і світовий експерт даного напрямку, Джефф Френч, говорячи про перспективи соціального маркетингу, його механізми, специфіку та вигоди проектів:

«Прості люди повинні контролювати програми і бути лідерами. Якщо застосувати ці принципи для соціальних проектів - це допоможе, і бізнесу, і суспільству. Це чудово, але це те, що я називаю рішенням «маленької рибки», а ми постійно хочемо зловити «велику рибу» - ми хочемо політику, якою керують громадяни. Наше основне завдання полягає в тому, щоб спонукати суспільство, бізнес та уряд співпрацювати. Якщо ми зможемо це зробити, то отримаємо великий приз – «Світовий кубок», тобто ефективні соціальні програми + успішний бізнес + більше здорових та щасливих людей».

На один день Міжнародна конференція стала майданчиком для обміну досвідом та налагодженню нових професійних зв’язків. Кожен учасник Форуму отримав ідеї, знання, механізми та контакти – все, що необхідно для започаткування свого соціального проекту або втілення корпоративної політики чи програми. Долучитись до конференції можна було завдяки прямій трансляції заходу на «Еспресо ТВ», яка розширила аудиторію заходу у декілька разів.


Другий день Форуму, 31 жовтня, було присвячено українському студентству. На базі Київського національного економічного університету ім. В.Гетьмана відбулась відкрита лекція «Як створити позитивні соціальні зміни» від світових експертів соціального підприємництва – Джеффа Френча, Діліпа Кумара та Леонарда Німа.

Під час лекції, студенти отримали відповіді на ключові питання про використання механізмів соціального маркетингу, а також ознайомились зі світовими практиками соціального партнерства та можливими шляхами їх імплементації в українських реаліях.

За результатами Форуму, організатори - ГО «Центр соціального лідерства» (яка є частиною Групи соціального бізнесу О2) - створили інтерактивний майданчик для українських та світових експертів, небайдужих громадян та представників державних інституцій, які постійно реагують на соціальні запити суспільства для обміну досвідом, навчання та спілкування. В перспективі це має стати основою для впровадження та проведення систематичних навчальних курсів з соціального маркетингу та соціального підприємництва для молоді, починаючих бізнесменів та представників соціально відповідальних компаній.

Організатори вдячні всім учасникам, відвідувачам та партнерам конференції і висловлюють надію на подальшу співпрацю і зустріч у наступному році.

До зустрічі на Форумі "Найкращі соціальні проекти України - 2015"!